NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
حَدَّثَنَا
مُوسَى بْنُ
إِسْمَعِيلَ
حَدَّثَنَا
حَمَّادٌ
عَنْ حَبِيبِ
بْنِ الشَّهِيدِ
عَنْ
مَيْمُونِ
بْنِ
مِهْرَانَ
عَنْ يَزِيدَ
بْنِ
الْأَصَمِّ
ابْنِ أَخِي
مَيْمُونَةَ
عَنْ
مَيْمُونَةَ
قَالَتْ
تَزَوَّجَنِي
رَسُولُ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
وَنَحْنُ
حَلَالَانِ
بِسَرِفَ
Meymûne (r.anhâ)'dan;
demiştir ki:
Rasûlullah (s.a.v.
benimle evlendi(ği zaman ikimiz de) Şerifte ihramsızdık.
İzah:
bk. 275. Müslim, hac;
Tirmîzî, hac; Ahmed b. Hanbel, VI, 333, 335.
Şerif, Mekke'nin kuzey-batısında
bir yerdir. Bazılarına göre Rasûlullah (S.A.V.)'ın bu nikâhı hicretin
7.senesinde kaza umresinden dönerken kıyılmıştır. Bu rivayetin doğruluğu kabul
edildiği takdirde, nikâh kıyıhrken Hz. Meymûne ile Rasûl-i Ekrem'in ihram-sız
oldukları ortaya çıkar. Nitekim, Hz. Meymûne'den rivayet olunan;
"Rasûlullah(S.A.V.) benimle Mekke'den döndükten sonra Şerifte evlendi.
İkimiz de ihramsızdık"[Tahâvî, Şerhu Meâni'l-asâr, II, 270.] anlamındaki
hadis-i şerif de bu görüşü desteklemektedir.
Bazılarına göre de bu
nikâh, Rasûl~i Ekrem'le Hz. Meymûne ihrama girmeden Medine'de kıyılmıştır.
Süleyman b. Yesar'ın rivayet ettiği "Peygamber^.a.)'in azatlısı Ebû Râfi
ile ensârdan iki kişiyi elçi ta'yin etti. Onlar da Rasûl-i Ekrem'i daha
Medine'de iken (ve hac için henüz yola) çıkmadan önce Meymûne ile
evlendirdiler,"[Tahâvî, Şerhu meâni'1-âsâr, II, 270.] anlamındaki hadis-i
şerif de bu görüşü te'yid ediyor.
Hattâbî'nin beyânına
göre, "konumuzu teşkil eden bu Ebû Dâvûd hadisi "Rasûl-i Ekrem
(S.A.V.),Hz.Meymüneile ihramlı iken evlenmiştir,"[bk. 1844 numaralı
hadis.] diyen Hz. İbn Abbas'm aleyhine en büyük bir delildir.[91]